Socialinė kampanija #1iš4
Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO)* duomenimis, 1 iš 4 pasaulio gyventojų savo gyvenimo laikotarpiu jau yra susidūrę arba susidurs su psichikos sveikatos ar neurologiniais sutrikimais. Tačiau net 2/3 žmonių, turinčių psichikos sveikatos sutrikimų, nesikreipia pagalbos į psichikos sveikatos specialistus. Socialinė stigma, diskriminacija, neigiamas visuomenės požiūris ir žinių trūkumas baido žmones nuo pagalbos ieškojimo.
Socialinės kampanijos “#1iš4” tikslas yra šviesti visuomenę apie psichikos sveikatos sutrikimus, jų
gydymą, prevenciją, pagalbos būdus ir institucijas, kurios asmenims teikia reikiamą pagalbą, siekiant įtraukti ir vienyti verslo, valstybinio ir nevyriausybinio sektoriaus atstovus ir institucijas.
Socialinės kampanijos “#1iš4” vizija – tai platforma, kuri apjungia skirtingas interesų grupes, siekiant sistemingai, koncentruotai ir vienoje vietoje pateikti mokslu ir praktika grįstas žinias apie psichikos sveikatos sutrikimus, gydymą, prevenciją ir pagalbos būdus.
Kampanijos logotipu siekiama perteikti statistines žinias apie sutrikimų dažnumą bei visuomenės neigiamą požiūrį (stigmą, diskriminaciją) į asmenis ar jų artimuosius, kurie turi psichikos sveikatos ar neurologinių sutrikimų.
– pažymi sutrikimą turintį asmenį.
– pažymi atitolusią “visuomenę” nuo sutrikimą turinčio asmens dėl dažnai lydinčios stigmos.
Viena iš Kampanijos vizijų yra laikui bėgant priartinti visuomenę žymintį „kampą“ priartinti prie sutrikimą turinčio asmens, jog jis taptų toks kaip kiti, o spalva nebūtų tokia ryški.